VELKOMMEN HIT


Håper du liker det du ser, og får inspirasjon! Og kom gjerne med en kommentar, ellers ser det bare ut som om jeg prater med meg selv.

fredag 7. mai 2010

Huset, bare en uke til overtakelse!

Jeg blir snart tullete, føler jeg har venta så utrolig lenge på dette. Om én uke står vi med nøkkelen i hånda, og jeg gleder meg sånn!

Heldigvis har vi hatt god tid til å planlegge oppussing, for her må bortimot alle flater tas.

Driver og googler etter takmaling og listemaling og tilbud og og og.. Må nok bare sitte på fingrene mine en uke til før det blir kjøpt inn noe. Jeg har vært ganske flink hittil, har bare kjøpt litt småting til barnerommet til knøtta, men det skriver jeg på redebyggerkontoen, ikke på huskontoen.

Men hva må vi ha, sånn i første omgang?
- takmaling med utstyr
- listemaling
- sparkel
- gipsplater
- veggmaling
- malekoster og sånt
- parkett
- maskeringstape

Planlegger å male tak og vegger før vi bytter gulv, så slipper vi å tenke så mye på malingssøl.

Mannen er veldig opptatt av at vi ikke skal ta for mye på en gang så vi skal prøve å gjøre ferdig soverommene først, og kjøkken (litt avhengig av når elektriker og rørlegger kan komme) og stue, så gangene og bad til slutt.

Puh! Dette blir pes.

For de som har glemt hvordan boligen ser ut, her er en liten reprise:

Plantegninger:

Det største soverommet her har opprinnelig vært to soverom, så her skal vi gjøre om til det igjen. Døra er fremdeles der, de har bare bygget skap på utsiden, hehe.

1. etasje




Før-bilder av herligheten får komme om en uke. Jeg kan lokke med grønne tapeter, klistremerkebefengte dører og brungule rufsetepper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar :)